ÅRSMÖTE MED ELISABETH OHLSON WALLIN

2019-02-11 09:03

Tisdag den 12 februari håller förening Årsmöte. Vi börjar klockan 18.30 på Biblioteksscenen på Lidköpings Bibliotek. Innan årsmötet hälsar vi fotograf Elisabeth Ohlson Wallin välkommen för ett "ArtistTalk". Alla är välkomna att lyssna på Elisabeth och närvara vid årsmötesförhandlingarna.

Mellan den 4 maj och 2 juni presenterar Lidköpins Konstförening en utställning med Elisabeth. "EOW – 20 år i focus" på konsthallen i Lidköping. Vernissage har vi lördag den 4 maj klockan 11.00.

Välkomna!

VINTERKALASET - MARTIN HANSSON

2019-02-11 08:50

Martin Hansson intog Biblioteksscenen på fredagen den 8 februari inför drygt 60-talet personer i publiken. Martin var inbjuden av föreningen för att berätta om sitt konstnärsskap, detta som en punkt i det då pågående Vinterkalaset. Martin höll ett mycket uppskattat anförande och visade exempel på arbetsmedoder och verk. Kerstin Andersson från föreningen hälsade Martin välkommen och tackade även Martin för att han ville komma och berätta.

VINNARE MEDLEMSDRAGNINGEN 2018

2018-11-24 23:40

"Gamla Konsthallen" var sprängfull av förväntansfulla medlemmar som hoppades på sin tur i årets medlemsdragning. Prick klockan 14.00 drog Lars-Ola Högsborn det första nummret. Detta tillhörde Curt Larsson som därmed fick välja först av de tjugofyra verk som föreningen köpt in till årets dragning. Ca hälften av vinnarna var på plats eller hade ombud på plats, resterande valde föreningen verk åt.

Här följer listan över årets vinnare i nummerordning:

1.  Curt Larsson
22.  Lars Ohlsson
23.  Carina Edvinsson
24.  Sonja Svensson

De vinnare som inte var på plats underättas personligen.

VERKEN I MEDLEMSDRAGNINGEN 2018

2018-11-17 14:59

Här kan du titta på de vark som ingår i årets medlemsdragning.

Klicka på första bilden så öppnar sig ett bildspel med verken.

MEDLEMSDRAGNING 2018

2018-11-13 09:28