2018-10-01 11:56

Det blev en succé! Över hundra verk blev det till slut och över 320 besökare på vernissagen under lördagen. Så vi kan bara rekommendera ett besök i konsthallen. Välkommen.

Några bilder från hängningen under fredag kväll och vernissagen på lördagen.

2018-09-26 12:12

Nu är det dags! Vernissage på lördag den 29:e september klockan 11.00 i Lidköpings Konsthall. Kom och se de konstfavoriter som blivit inlämnade. Det är intressant, kul och spännande att se vad som är andras konstfavorit.

Hjärtligt välkomna!

2018-09-14 08:00

INLÄMNINGSBLANKETT LADDAR DU NER HÄR!

VERNISSAGE SYNERGI

2018-09-08 21:58

Storartat och spännande var de flesta besökare på lördagens vernissage ense om. Och visst är det så. Annelie och P-A Sandström bjuder verkligen på spännande verk på föreningens senaste utställning i konsthallen. En fin lördag till trots så var vernissaget välbesökt med långt över 200 personer som var nyfiikna på paret Sandströms verk. Så vi från föreningen vill verkligen rekommendera ett besök i konsthallen.

Här följer några bilder från lördagens vernissage.

SYNERGI

2018-08-28 22:31

Nu laddar vi för en intressant höst. Vi startar med en utställning med Annelie och P-A Sandström. Lördag 8 september är det vernissage i Lidköpings Konsthall.

Konstnärsparet Annelie och P-A Sandström är bosatta utanför Falköping.

P-A arbetar i huvudsak med rakubränd keramik och är framförallt känd för sina skulpturer av ansikten och huvuden som han skulpterar fritt. Han arbetar även i brons och under 2017 invigdes en offentlig bronsskulptur i Falköping som han gjort på uppdrag av Falköpings kommun till minne av fotbollslegendaren Henry ”Garvis” Carlsson.
Annelie arbetar med en egenutforskad blandteknik som består av egna fotografier, screenprint, digitalprint, akryl och sprayfärg. Uttrycket är samtida och urbant, ofta färgstarkt och med inspira¬tion från storstäder runt om i världen.
Annelie och P-A Sandström har utställningar och är representerade med sin konst på ett flertal gallerier runt om i hela Sverige, bland annat på Ekerum Konsthall på Öland.
Sandströms arbetar även internationellt och har bland annat vid ett flertal tillfällen vart representerade på de största konstmässorna i Florida, som Art Palm Beach, Art Boca Raton och Scope, Miami. Annelie, som även skapar textildesign har med sina möbeltyger varit representerad på ICFF i Miami som räknas som en av USA:s mest prestigefyllda och moderna designshower.
De är båda representerade och har ett fast samarbete i Florida med konstgalleri Tranter Sinni Gallery i konstdistriktet Wynwood i Miami. Under 2017 hade de en separatutställning på galleriet.
På hemmaplan har makarna uppmärksammats med Falköpings kommuns kulturstipendium och Västra Götalandsregionens kulturstipendium.

Välkomna!  Se utställningsaffischen här!

Sida: 1 av 24
Entos - Allt för din hemsida